Fórum - Téma


Koupím ZJ/ZG


Fórum Grand Cherokee I ZJ / ZG Koupím ZJ/ZG

Manuály  |  Inzerce  |  Model Jeep Grand Cherokee ZJ / ZG  |  Naše vozidla


1  2

2017-05-24 09:30:08

4litr není pro normální běžné užívání žádná brzda ani problém, znám dost lidí, s I6 naprosto spokojených (zejména poté, co do ZJ/WJ se 4.0 přešli z takových těch podmotorovaných Sorent, SantaFé a podobně :-D). Spíš je to o tom, že vzhledem k váze auta a průběhu jeho točáku, jsou jeho provozní náklady v PHM prakticky stejné jako u V8, která si s tím autem více "hraje"....

2017-05-24 09:57:23

WJ sem ve 4.0L vůbec netahej. To neni motor pro WJ, protože ve WJ dostal upravenou hlavu a i písty protože musel splňovat přísnější emise a to je docela vážnej problém pro ten motor, takže ten motor dost často umře na hlavu nebo písty a sehnat tento motor z wj je téměř nemožný. A hlava ze ZJ na WJ nepasuje.

2017-05-24 10:05:43

wily25: Aha, tak to jsem nevěděl, takže když už wj tak jedině 4.7 co...

Díky za info.

2017-05-24 10:53:11

berda: O nic nejde Jeepáci se nahadaj Beru to s humorem

2017-05-24 11:59:15

pokoda: ani ta 4,7 neni žiadna vyhra.Trochu ho ponahanaš a je v prdely.Stretol som sa aj s 4,7 kde vypadly sedla ventilov!!

2017-05-24 12:30:25

oron72: Takže v tom případě opravdu jedině ZJ :)

2017-05-24 20:23:44

pokoda: preto 5.9

2017-05-25 07:44:24

oron72: pravda

jezevec  
Bohuslav
2017-05-25 19:17:05

pokoda: Zdravím, když jsem přecházel na benzínového Jeepa, pokukoval jsem po V8 5.2, 5.9 ale na každodenní ježdění do práce??.Chtěl jsem ZJ páč se mi to auto líbí. Teď jezdím ZJ 4.0 LPG a naprostá spokojenost. A k tomu inzerátu, kdybych chtěl změnu klidně bych se na tu 5.2 minimálně zajel podívat, poslechnout motor a pokud nemá někde prorezlou díru tak bych do něj šel A ta cena? Když ho chceš tak není co řešit

2017-05-26 14:20:04

jezevec: No právě, o tom to je :-D Potřebujíc Jeepa na denní dojíždění do práce, zjistil jsem že provoz 4.7 je levnější než 4.0, potažmo levnější než provoz 5.2. Osobně vyzkoušeno, i ověřeno popátráním v reálu od uživatelů těchto motorizací...

Jinak ano, ZJ ve své mechanické podstatě a se svým úža hranatým designem je nespíš to poslední "pure" co Jeep jako takový předvedl a mezi lidi vpustil a jeho denní provoz jsem si vysloveně užíval. Kdyby to nehnilo před očima, mělo na poloosách vyměnitelná ložiska, dostalo převodovku s více kvalty.... jo, rozuměl bych tomu a dál to provozoval. Nicméně s potřebou denního provozu, 40tis km a víc ročně alespoň pět, šest let výdrže, aniž bych se stal autokarosářem, výměnkářem poloos a viscospojek...jsem vsadil radši na mladší, na WJ. Čas ukáže, zatím žádné zásadnosti nepozoruji a funguje to, péče je adekvátní a nákladově nijak nevybočuje z akceptovatelných mezí.... Kdybych chtěl Jeepa na 10tis km ročně a výlety, ZJ si nechám.

2017-05-26 15:08:07

Co se nájezdu týká, tak předpokládám celkem 15 tis. ročně, což si myslím není tak moc.

Se servisem člověk musí počítat samozřejmě vždy, ale doufám, že když koupím jeepa v solidním stavu, tak to nebude taková hrůza. Hlavně věřím, že do takového auta se budu těšit :)

Pamatuji si, jak když jsem byl mladší, tak kamarádův otec měl ZJ 5.2 na offroad a my jej chodili startovat do garáže a vychutnávali si V8 :D, tak bych si to rád vychutnával znovu. Dál si říkám, že takových motorů ze "staré školy" již moc nebude a tak bych chtěl voňavku a udržovat ji nadále.

jezevec  
Bohuslav
2017-05-29 20:28:08

radz: Každý starší a starý Jeep má své mouchy a nějaký ten puchýř se taky najde ale právě ten hranatý design jak si napsal se mě líbí

Je věcí každého s čím chce jezdit a každému vyhovuje něco jiného. Na moje každodenní ježdění po lesních cestách na krátké vzdálenosti do práce a s klukem do školy mi ZJ 4.0 LPG úplně vyhovuje.

Jeepu zdar

2017-05-29 21:24:53

zdravim,preco si ho nakoniec nekupil?

2017-05-30 08:49:07

Ahoj,

popravdě dostal jsem nařízeno od ženy, že se nejdříve musím zbavit jednoho auta a následně pořídit druhé :D

Trošku mě i odrazuje ta cena, uvidíme, jak to dopadne, každopádně až se něco povede pořídit, tak se ozvu i s foto :)

Zatím bych chtěl poděkovat všem, kteří mi odpověděli, myslím, že mám všechny základní informace, pročetl jsem i forum, kde je podobných témat mnoho :)

Tak zatím

jezevec  
Bohuslav
2017-05-30 14:20:01

pokoda: Tak hodně štěstí při výběru

2017-06-13 20:54:32

AHoj,

tak mám za sebou první negativní zkušenost :D

Jedná se o tento kousek, který jsem měl za rohem: https://www.sauto.cz/osob...okee/17315320?goFrom=list

Ještě, že existují taková fóra, jako je tohle, kde jsem se mohl hodně dočíst a pak taky Youtube videjka od Amíků :D

Převodovka: R jde jakoby přes zuby (dost to lupne)

Pohon: při plném rejdu se jakoby škube zadní diferák, a celkově jde cítit pnutí v nápravách. Subjektivně si myslím, že je špatná visko (to ale nevím).

Motor nemá špatný zvuk, ale měl jsem za to, že to pojede lépe (Jede to asi jako Commander 4.7, možná i hůř - ale zase jen subjektivně).

Brzdy jdou dost z tuha, ale to je ten menší problém :D Navíc se mi zdálo, že jde vevnitř cítit benzín a když jsme přišel k autu (po tel. domluvě), tak byly otevřeny dveře - prý, ať vyprchá to horko..

No sehnat dnes rozumně ZJ nebude asi lehké :D

2017-06-13 21:25:25

Mám podobné zkušenosti..První ZJ byla taky 5.2 .Fotky super a na místě visko v loji,nápravy ve smrti a motor nic moc. Objel jsem tři kusy a v podstatě to samé.. Ale nakonec jsem ztratil nervy a chtíč zvítězil a koupil kus i s vadama s tím,že to dám do kupy. Nakonec jsem ho rok pojezdil a poslal ho dál. Při koupi CHerokee XJ to bylo ještě horší. Ty ,co byly v cajku stály nesmysl. Nakonec se mi poštěstilo a koupil jsem kus od paní za 15 tisíc, pustil do něj 40 a rok řádil o 106. Pak šel dál. Letos v lednu jsem koupil ZJ 4.0 LPG a bohužel zase náběh. Auto stálo 55 tisíc, motor je v pohodě, přede jak kočka, automat je po opravě za 22 tisíc. ALE... Visko v přídavce je po smrti a auto plave ,jak delfín. Komplet podvozek za 41 tisíc byl verdikt v servisu. Podotýkám ,že u známého... Ale co, když ho miluješ , není co řešit....


Odpovědět

1  2