Fórum - Téma


Přehřívání 3.7


Fórum Grand Cherokee III WK / WH Přehřívání 3.7

Manuály  |  Inzerce  |  Model Jeep Grand Cherokee WK / WH  |  Naše vozidla



2017-08-01 16:53:19

Zdravím, teď jak nastli ty vedra, tak mi kolísá teplota. Vždycky se držela tak dvě čárky pod půlkou. Pak začala jezdit nahoru a dolu. Vyměnil jsem tedy chladící kapalinu a termostat, ale problém přetrvává. Dneska -39C- jsem jel do kopce cca 2500 otáček + zapnutá klima a teplota mi vyletěla do třičtvrtě ukazatele. Vypnul jsem klimu + pustil topení a teplota zase spadla. Jelikož jsem už termostat vyměnil a chladící kapalinu taky + odvzdušnil, tak se ptám... Mohla by tohle dělat voní pumpa? Díky

 hujer
Hujer
2017-08-01 18:36:38

koukall bych na netěsnost hlavy

2017-08-01 18:40:33

Ale to by ubyvala voda ne? Voda je porad presne na rysce...

 hujer
Hujer
2017-08-01 18:42:54

no měl jsem případ že bylo jen těsnění foukle a zahřivalo časem to muže prdnout

si myslim

2017-08-01 19:20:06

dej novej chladič a pumpu.

2017-08-01 20:36:10

TO jsou rady

Začni tím nejjednoduším a nejlevnějším .

1.Má to visko na vrtuli ? pokud ano ,tak jak maká ,nemaká ?.. novou

2.Než koupíš chladič..rána.. kup něco na propláchnutí ,kolikrát to hodně pomuže.

3.jak je na tom chladič klimy? už jsem viděl ,tak pobouchanej a zanesenej ,že se skrz něj dostalo tak málo vzduchu ,že se ten vodní ,už neuchladil

4.už se to tu řešilo , test na co2 ve vodě ,jestli nefouká

2017-08-01 20:51:06

nemá to visko a chladič na to stojí 3.5k, tak proč se s tím čištěním vůbec srát? A stejně to pořádně nevyčistí. Tohle vypadá na zasekaný lamely.

2017-08-02 07:05:34

wolfbrank45: Když jsi měnil náplň nemrzky, vypustil jsi ji i z bloku ? Obvykle se na to zapomene. Tam je nejvíce kalů a bordelu. Pokud se pravidelně nemění nemrzka, tak se bahno roznese i do chladiče a topení. Nejen, že se sníží účinnost, ale také ten sajrajt z litinového bloku, hliníkovým chladičům neprospívá.

Proplachuje se pouze hadicí z vodovodu. Bez tlaku. V žádném případě nepoužívej nějaké chemické sajrajty na vyčištění. Udělají Ti z celého systému akorát cedník.

U 3.7V6 nepředpokládám problémy s těsněním nebo hlavami. To by jsi musel jezdit dost dlouho bez vody.

Za jízdy se auto normálně uchladí náporem, pokud vše normálně funguje. Vodní pumpu bych zrovna nepodezříval. Ta když prdne, to poznáš celkem rychle. Zkontroluj přístup chladícího vzduchu a funkci ventilátoru. Při takové teplotě by měl hrčet jak vrtulník.

2017-08-02 07:41:59

Díky za rady Začnu od toho nejjednodušího - juknu na ty lamely chladiče a pořádně je properu wapkou. Když to nepomůže, tak to znova vypustím, vypláchnu a dám novou kapalinu. Z bloku toho vyteklo celkem dost. Měnil jsem i termostat a když jsem stary vyndal tak to teklo z motoru jak blázen. Přiznávám, proplach jsem nedělal. Ale když jsem dal novou kapalinu a odvzdušňoval za běžícího motoru, tak trubky se pozvolna ohřívali s tím jak se otevíral termostat. Říkáte, že kdyby byla v prdeli pumpa tak bych to v těhlech vedrech uvařil hned?

2017-08-02 08:11:44

wolfbrank45: Tyhle pumpy se spíš "hned" rozpadnou. S tím vapem na ty lamenky chladiče raději neee. Spíše vizuálně zkontrolovat a profouknout vzduchem event. propláchnout hadicí s malým tlakem. Vapka by lamelky mohla deformovat nebo rozbít.

Pokud je problém s pumpou tak bude hlučná a když shodíš řemen, tak bude mít vangl. Zatím jsem měnil na tomto motoru tři pumpy a vždy to byla taková přepadovka - náhlá smrt, bez varování. Za jízdy. Jak povolí lágr, tak se vyosí hřídel, začne stříkat voda a spadne řemen. Taková legrácka, na cestě.

2017-08-02 08:32:43

když se ti chce s tám srát, tak to čisti, já bych to dal nový, protože je to levný. A nikdy to nevyčístíš tak dobře, jako když je ten díl novej.

2017-08-02 20:05:35

Update: Tak pánové, právě jsem to dodělal. Vyplachnul jsem to 3x až byla v systému jen čistá voda. sundal jsem a překontroloval pumpu a ta je ok včetně těsnění. Nalil novou chladící, odvzdušnil... Teď už je venku normální teplota, takže to vyzkouším zítra dám vědět...

2017-08-05 16:25:16

Zdravím, nakonec mě dohnala moje ještě nekompletni znalost auta. Ja myslel že ten chladič na který koukám skrz mřížku je chladič... Ale neni to že jsou tam dva chladiče bylo překvapení. Takže nakonec to bylo tak že ten chladič motoru byl zasekanej blatem. Stačilo vzit vapku a dát ji přímo na chladič klimi aby to stříkalo skrz na ten od motoru. a byla tam slušná hromádka bahna.

 hujer
Hujer
2017-08-05 16:27:49

Veliká gratulace

2017-09-11 20:36:44

wolfbrank45: předem se omlouvám že otravuju....ale mám stejný Jeep jako vy a čeká mne výměna chladící kapaliny. Mohl by jste mi poradit jakou barvu jste tam dával....kolik? a hlavně kudy jí mám vypustit? a čeho se mám vyvarovat? Velice Děkuji...

2017-09-12 07:43:29

bufyk: Na chladiči je , dole v rohu, vypoušťák. Na motoru je vlevo i vpravo, na bloku, kousek nad dělící rovinou vany. Vypustit z bloku je to nejdůležitější. Tam je nejvíce usazenin. Měla by tam přijít ta oranžáda. Ty zátky na bloku je dobré, po vyndání, očistit a na závit dát třeba teflonovou pásku. Aby to nezarostlo a příště šlo zase povolit. Nemrzka se mění asi po 4 letech.


Odpovědět