Fórum - Téma


Quadra trac- 4x4 funguje puze na redukci,co s tim?


Fórum Grand Cherokee I ZJ / ZG Quadra trac- 4x4 funguje puze na redukci,co s tim?

Manuály  |  Inzerce  |  Model Jeep Grand Cherokee ZJ / ZG  |  Naše vozidla

Diskuze o vozidlu



2014-10-26 17:48:09

Chlapi zdar mam tady granda 97 od kamose na takove drobne opravy a pred chvili sem to byl projet a zjistil jsem ze ctyrkola funguje poue na redukci...divne mi to prislo uz pri plnem rejdu na asfaltu ze to nekladlo vubec zadny odpor. Prece jen i kdyz je visco v rozvodovce funkcni tak to malinko sponuje,ale u nej ne tam to jde uplne volne,coz na tu redukci samozdrejme dela.......dik za tipy a rady Kuba

Kubýček, 2014-10-26 17:48:09 napsal:

Chlapi zdar mam tady granda 97 od kamose na takove drobne opravy a pred chvili sem to byl projet a zjistil jsem ze ctyrkola funguje poue na redukci...divne mi to prislo uz pri plnem rejdu na asfaltu ze to nekladlo vubec zadny odpor. Prece jen i kdyz je visco v rozvodovce funkcni tak to malinko sponuje,ale u nej ne tam to jde uplne volne,coz na tu redukci samozdrejme dela.......dik za tipy a rady Kuba ..

2014-11-01 17:56:03

nikdo nevi???

2014-11-06 14:21:06

kubýček: Protože QT do 96 a od 96 má rozdíly ve spínání, a tušim že zrovna od 96 je až při redukovaný předek připlej natvrdo, jinak se pouze připojuje pokud je to nutný, takže je to defakto dvoukolka, s automatickym připojením předku..

2014-11-06 14:25:01

Zdroj Wiki

↑ The 249 was available in two versions. The early (1993–1996) version had no differential lock and the viscous coupling spanned the center differential, creating a 50/50 torque split. The later version (1996 and beyond) had a viscous front drive, creating a rear torque bias, but included a provision to lock the center differential.

2014-12-09 16:58:41

španěl: kez by tomu tak bylo... u me to tak funguje a to tak ze perfektne. Jenze na tom kamosovem ne,postavil sem se dneska schvalne do kopecka na travu a predek ani nehrabl,to same sem udelal s mojim a hrabalo to jak dive....po zarazeni redukce hrabal i ten nehrabajici pridavna prevodovka je v obou pripadech 249 quadra trac...mi pripada jako by ve visko spojce nebyl olej nebo lamely neboco....jinak si to neumim vysvetlit,protoze u redukce je to na tvrdo 4x4 bez lamel nebo s nema... ja uz nevim....kdo vi kdo to mel predemnou v pazourach....

2015-02-15 19:42:54

Napr. já tam viskospojku už vůbec nemám, takže mě napadlo, že u toho tvého taky být nemusí. Předchozí majitel ji mohl vyndat. Viskospojka připojuje předek sama, mechanicky pomocí lamel, když auto pozná, že zadek prokluzuje a pokud je za zenitem, tak je předek připojený nonstop pod nějakými procenty (proto to škubání při zatáčení apd.) Ten Jeep je čistokrevná zadokolka a když není potřeba, není předek vůbec připojený. Ačkoli tam je avizováno, že je to stálá 4x4, tak není, je to jen zadek.

Mě už to škubání v zatáčkách vyloženě štvalo a nenapadlo mě hlavně, že nemůžu na technické na brzdové válce, protože předek nešel odpojit, byl automaticky díky špatné viskospojce připojený tak 30% neustále. Když visko vyndáš, rozřežeš ji a středy vrátíš na osu, tak jezdíš úplně normálně na zadek, bez automatického připojení předku (což je dle mě stejně nahouby), a když zatáhneš jak říkáš redukci, tak se ti natvrdo připojí předek a jedeš 50/50. Nevýhoda je, že s tím 50/50 musíš jezdit strašně pomalu, jak v terénu. Výsledek vytáhnutí viska je tedy ten, že jezdím stále na zadek, a když potřebuju, připojím předek, nic není automaticky a hlavně nikde nic neškube a neničí klouby atd atd

2015-02-20 18:39:11

4x4 funguje...opraveno. Bohuzel ale stale nevim proc to v 249 co tam byla nefungovalo a proc tam byly jine streva nez v me 249 se kterou je jeep opet normalne 4x4. Visco spojku sem si repasoval sam....takze ta na funkcnost te prvni nemela vliv. Mam radost ze jsem to vyresil,tolik trapeni a nervu me to stalo

PetrB, 2015-02-15 19:42:54 napsal:

Napr. já tam viskospojku už vůbec nemám, takže mě napadlo, že u toho tvého taky být nemusí. Předchozí majitel ji mohl vyndat. Viskospojka připojuje předek sama, mechanicky pomocí lamel, když auto pozná, že zadek prokluzuje a pokud je za zenitem, tak je předek připojený nonstop pod nějakými procenty (proto to škubání při zatáčení apd.) Ten Jeep je čistokrevná zadokolka a když není potřeba, není předek vůbec připojený. Ačkoli tam je avizováno, že je to stálá 4x4, tak není, je to jen zadek.

Mě už to škubání v zatáčkách vyloženě štvalo a nenapadlo mě hlavně, že nemůžu na technické na brzdové válce, protože předek nešel odpojit, byl automaticky díky špatné viskospojce připojený tak 30% neustále. Když visko vyndáš, rozřežeš ji a středy vrátíš na osu, tak jezdíš úplně normálně na zadek, bez automatického připojení předku (což je dle mě stejně nahouby), a když zatáhneš jak říkáš redukci, tak se ti natvrdo připojí předek a jedeš 50/50. Nevýhoda je, že s tím 50/50 musíš jezdit strašně pomalu, jak v terénu. Výsledek vytáhnutí viska je tedy ten, že jezdím stále na zadek, a když potřebuju, připojím předek, nic není automaticky a hlavně nikde nic neškube a neničí klouby atd atd

2015-04-25 17:45:00

petrb:

Jestli sem to dobře pochopil, tak jsi udělal z auta zadohrab a když chceš 4x4, tak dáš redukci

A prečo???? K čemu to má bejt dobrý

Jak rychle se s tím 4x4 dá jet??Na malou??? 40???

Sis neměl kupovat Quadru ale klasiku s přiřazením předku....

Quadra je o tom,(když funguje) že nic nemusíš připojovat, jen řídíš...

Malý příklad: Jedu v zimě do kopce po ,,suché" vozovce 80tkou a co nevidím.Silničářům spadlo 100 metrů zábran a na sinici je najednou 20čísel sněhu.Co udělám?NIC Prostě jedu

Co uděláš ty? Zastavíš a dáš si redukci

2017-05-15 16:11:33

krhac: Ne nepochopil, ten Jeep je "zadohrab" na 100%, žadné fulltime 4x4, jen se přes visko připojí při prokluzu zadku i předek, mechanicky, jak píšu výše. Já mám to auto dovezené v roce 98 přímo z USA, mezi prvníma 5ti v ČR. Po těch letech ježdění už visko bylo připojené pořád a nevidím důvod investovat 22 tis do nové visky, do auta 20 let starého, na ježdění mám jinou 4x4. Tohle je pouze návod od někoho kdo tomu rozumí, jak si odstranit problém za 0 kč.


Odpovědět